Bibliotheek en schatten in de hemel - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu Bibliotheek en schatten in de hemel - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

Bibliotheek en schatten in de hemel

Door: RobMinderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 Februari 2011 | ,

Hallo allemaal!

De eerste week met de Brazilianen zit erop! Het was een drukke week, maar uiteindelijk is het goed gegaan en hebben we de projecten in de kindertehuizen zo goed als kunnen voltooien. In hogar arca hebben we de bibliotheek helemaal mooi gemaakt en heel veel kapotte fietsen gerepareerd voor de kids. In hogar Sion hebben we 2 muren heel mooi geschilderd. Ik zal later nog een foto posten hoe de bibliotheek erop het begin uitzag; feit was dat je amper binnen kon komen zonder stofmasker en er overal boeken waren (logisch in een bieb, ok), op de tafels, op de grond. De leiding van het kindertehuis zei ik ook dat er al twee jaar niemand daar binnen durfde te komen, haha. Op het begin vond ik best lastig om te beginnen; het was zo’n chaos dat een fatsoenlijk overzicht van hoe het moet worden bijna niet mogelijk was. Uiteindelijk zijn we gewoon stap voor stap dingen gaan opruimen, sorteren etc. en al snel was het toen wat duidelijker hoe we dingen mooi konden maken. Ik vond het leiding geven aan de groep wel een leerzame ervaring. Ik heb als jeugdleiding natuurlijk wel groepen geleid, maar dat is toch wel wat anders dan zo’n project te doen. Voor mij was het belangrijkste om in mijn denken om te schakelen van “wat kan ik doen,” naar “wat kunnen de mensen doen.” Uiteraard dien je het juiste voorbeeld te geven door hard te werken, maar het is ook erg belangrijk overzicht te houden over het totaalplaatje. Het was ook wel eens lastig, omdat twee van de Brazilianen pas 12 en 15 jaar oud waren, en Portugees is toch ook weer redelijk anders dan Spaans (als ik langzaam Spaans spreek en zij langzaam Portugees, dan begrijpen we elkaar wel).

Dinsdag was helaas ook mijn telefoon en Mp3 gestolen in de bus. Na 5 maanden Chili ervaring weet ik dat je altijd moet uitkijken voor je spullen, maar zonder het te merken hebben ze het toch uit m’n broekzak weten te vissen. Zoals vaak in de ochtend is de bus stampvol en dan is het harder te merken. Helaas pindakaas :)
Mijn ‘beroving’ deed me denken aan een passage in de Bijbel in Hebreeuwen 10:34,
“U hebt meegeleefd met de gevangenen onder u, en toen u van uw bezittingen beroofd werd, hebt u dat in vreugde aanvaard, in de wetenschap dat u iets beters bezit, een blijvend bezit voor uzelf.”
Net als ik stonden deze mensen natuurlijk ook niet te juichen toen ze beroofd werden van hun spullen, maar het heeft me wel weer aan het denken gezet. Deze mensen konden dit in vreugde ervaren, omdat ze iets kostbaarders bezaten dan materiële zaken. Ze hadden hun ogen gericht op hemelse schatten, en bovenal was Jezus zelf hun schat. Op deze manier wil ik ook Jezus kennen, als zijnde meer waard dan alles wat de wereld te bieden heeft. Niet leven om meer en meer spullen te krijgen, hoe groot de zegen ook is wanneer God ons deze dingen geeft. God is immers onze grootste schat!

  • 13 Februari 2011 - 11:30

    Paul:

    Tjonge, hopen dat ze naar je muziek gaan luisteren: DISCIPLE! :D

    Gaaf om te lezen hoe de Bibliotheek aangepakt is door jou en je mensen. Ik wacht nog op de foto's, maar vermoed zomaar dat je er iets moois van hebt gemaakt!

    Mzzl

  • 13 Februari 2011 - 13:07

    Wietse En Eveline:

    Wat leuk weer om te lezen over je bezigheden en belevenissen. Maar wat balen dat je telefoon en MP3 speler gestolen zijn! Dapper hoor, dat je je door dit soort tegenslagen niet laat ontmoediegen!! Gods Zegen toegebeden. Lieve groet van Wietse en Eveline

  • 13 Februari 2011 - 17:18

    Sander M:

    Amen ruman! Gods zegen!

  • 16 Februari 2011 - 18:13

    Carel En Mieke Harks:

    zo zie je maar weer god geeftje toch Zijn vrede ondanks dat je beroofd bent God is goed en houd je ogen op Hem
    Gods zegen
    Carel en Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 40048

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: