Dramas en projects - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu Dramas en projects - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

Dramas en projects

Door: RobMinderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

06 Februari 2011 | ,

Hola!!

De afgelopen week stond qua lessen vooral in het teken van ‘dramas,’ maar dan in de zin van toneelstukjes ;) Ook al ben ik helemaal geen theaterkoning, vind ik het toch wel leuk om te doen. Zo leren we van Karin (onze art-teacher, ze is jarenlang dramadocent geweest in Denemarken) verschillende sketches te doen. Inmiddels weten we dat we begin maart voor 3 weken naar het zuiden van Chili gaan, om daar onder andere met div. kerken te gaan werken. Juist voor die gelegenheden willen we de dramas gebruiken. We zijn ook bezig geweest om met de groep een eigen drama te ontwikkelen, gebaseerd op het nummer ‘dare you to move’ van Switchfoot http://www.youtube.com/watch?v=iOTcr9wKC-o (echt een vet nummer). In het kort zal het drama gaan over een zendeling die probeert mensen te bereiken, maar erachter komt, dat hij zichzelf moet aanpassen aan de cultuur, en dat het God is die de harten van mensen beweegt, niet de zendeling zelf. Ik heb het voorrecht om elke keer als we deze drama zullen uitvoeren, ik de boodschap aan de mensen mag geven. Best spannend, want ze willen graag dat ik het in het Spaans doe. Met hulp bij vertaling van te voren, moet dit wel gaan lukken; het gaat best lekker met het Spaans namelijk.

De komende twee weken gaan lekker druk worden. We krijgen namelijk bezoek van 7 Brazilianen, die hier twee weken in Chili op bezoek komen. De twee jongens uit de groep zullen in dit huis overnachten, dus Niklas en ik hebben zojuist onze kamer verlaten om plaats te maken voor onze gasten (wij slapen in andere kamers). Heb zojuist twee welkomsbriefjes in het portugees geschreven; is toch wel wat anders dan Spaans.. :) De Brazilianen komen ons onder andere helpen met twee projecten waar we morgen mee beginnen in de kindertehuizen. In Hogar Sion (waar ik niet heenga) gaan we een buitenmuur schilderen, op een creatieve manier, o.a. met graffiti. Een Chileense kunstenaar gaat ons hier bij helpen. Zelf ga ik naar mijn ‘eigen’ kindertehuis, hogar Arca, waar ik verantwoordelijk ben gesteld om een project daar te leiden. Het idee is dat we een soort bibliotheek in de hogar (heb de ruimte zelf nog niet gezien) helemaal gaan schoonmaken, uitsorteren e.d., om er vervolgens een mooie ruimte van te kunnen maken waar de kids lekker kunnen zitten op kussens, wat kunnen lezen, de leiding kan voorlezen e.d. Ik vind het leuk en tegelijkertijd ook best spannend om dit project te leiden. Ik ben niet de eindverantwoordelijke, maar moet zien om praktisch alles in goede banen te leiden. En natuurlijk gaat het waarschijnlijk op z’n chileens; we hebben de afgelopen tijd veel tijd besteed aan voorbereiding (spullen kopen, taken verdelen etc.), maar alles kan ter plekke weer veranderen; flexibiliteit geboden dus! Een week later zullen we een ‘conferentie’ hebben, waarbij de “directeur jeugdwerk” van OM international uit Zweden naar Chili zal komen om over ‘jeugdwerk’ te spreken. Ons rooster is de komende twee weken vol gepland van 8u ’s ochtends tot 22u ’s avonds, dus het zal wel ff aanpoten worden. Willen jullie meebidden voor een goede tijd met de Brazilianen, energie, de projecten, de conferentie? Gracias!!

Dios les bendiga mucho

  • 06 Februari 2011 - 21:02

    Sander M:

    Kicke wat je daar doet Rob, doet me een beetje denken aan Colombia, daar deden we ook wel is drama stukjes, best leuk ook al ben ik ook geen held daarin haha.
    Flink aanpoten inderdaad met zo'n programma, geniet ervan en wees tot zegen!

    Ku Dios ke!

  • 07 Februari 2011 - 20:43

    Lydia:

    Zo zo, jij gaat het weer erg druk krijgen de komende weken..:) Maar is idd een super gaaf nummer dat jullie gaan opvoeren! ben heel benieuwd hoe het stukje er uit komt te zien...( kan die link niet openen trouwens )
    Maar zal vast weer super vet worden ;) En je kunt het, het overbrengen van de boodschap!! :)
    Veel plezier met jullie "gasten" en tijdens de conferentie. En succes met je projectje, wel erg leuk om te doen zo'n kleine verbouwing...
    Gods zegen in dit alles, en geniet ervan ookal is het soms een beetje druk ;)

    X Lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 40052

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: