Vrolijk Pasen! - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu Vrolijk Pasen! - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

Vrolijk Pasen!

Door: RobMinderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

23 April 2011 | ,

Buenas tardes!

Bij deze wil ik iedereen een goed en gezegend Pasen toewensen! Ik hoop dat elke lezer, al is het maar een fractie (het is té groots), zal beseffen wat de opstanding van Jezus uit de dood voor de wereld heeft betekend!

Gisteren op goede vrijdag hadden we een lekker dagje vrij. Heb wat kunnen uitslapen, en heb daarna in m’n eigen tijd met God vooral gefocused op Markus 14-16, het lijden van Jezus. Ik heb ook nog Jesaja 53 gelezen, omdat dit ook zo indrukwekkend beschrijft wat Jezus voor ons heeft gedaan (ook al is het 700 jaar eerder opgeschreven!). De laatste tijd zit ik niet zo lekker in m’n vel, maar juist daarom had ik het nodig om weer eens te focusen op de kern – de kruisiging en opstanding van Jezus!

In de middag rond een uurtje of 17u kwamen de dames bij ons heren op bezoek. We hebben echt een hele goede tijd gehad. Ingrid en Sophia hadden flink wat nummer uitgezocht en we hebben samen een hele gave tijd van aanbidding gehad. Daarna gingen we samen eten. We hadden allemaal wat van te voren wat klaargemaakt / gekocht. Zelf had ik pindasaus gemaakt; met de pindakaas die ik vanuit Nederland had gekregen! Jef had friet gebakken, dus het was een goede combinatie. Na het eten hebben we nog een flimpje gekeken, American History X. Misschien niet echt een typische ‘goede vrijdag’ film, maar ik blijf het één van mijn favoriete films vinden.

Het grappige van de avond was, is dat we allemaal een beetje een “kerst-gevoel” hadden. Waarom? Omdat het hier in huis steenkoud is! Terwijl het in Nederland steeds warmer wordt, wordt het hier nu steeds kouder. Vandaag schijnt de zon weer, maar gisteren regende het de hele dag en was het koud, ik had gewoon 3 truien aan in huis (verwarming hebben we niet). Kou is natuurlijk niet zo lekker, maar het maakte wel dat we een winterse sfeer hadden; helemaal niet verkeerd!

Gezegend Pasen!

  • 24 April 2011 - 08:03

    Pjoitr:

    Jij ook een zalig pasen toegewenst!
    Ik hoop en bid dat je weer snel lekkerder in je vel gaat zitten.

    Take care bro!

  • 24 April 2011 - 17:32

    Sander M:

    Bon pasku ouwe struikrover! Hier wordt het juist weer wat warmer, maar veel scheelt het niet hier door het jaar heen :)

    Goed bezig je pindasaus, lekkerr!

  • 03 Mei 2011 - 12:59

    Elisabeth:

    Jaaaa, Rob! Hier is het ook koud! Haha. Wat hebben we het toch weer getroffen :) Nee, maar gezegend pasen voor jou ook! A.s zaterdag ga ik waarschijnlijk koninginnedag vieren op de Nederlandse ambassade hier, super vet :) Hoe zit dat bij jullie? Nog iets met onze nationale feestdag gedaan?

    Heel veel succes en zegen daar, Rob!

    Liefs,
    Elisabeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 40040

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: