Terug van weggeweest - een eerste update - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest - een eerste update - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest - een eerste update

Door: RobMinderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

14 Mei 2011 | ,

Buenas tardes!!

Deze week heb ik weer een hele week in een Chileense familie, dezelfde familie als waar ik vorige keer (eind oktober vorig jaar) ook een week had doorgebracht, de familie Gomez. We mochten deze keer zelf onze families uitkiezen; maar ik had niet zoveel trek om bij een andere familie te verblijven. De familie was ook meer dan welwillend om me weer een week bij hun in huis te nemen; ik ben immers hun hijo Holandez (Nederlandse zoon)! In m’n nieuwsbrief zal ik binnenkort wat meer vertellen over deze week, anders wordt deze blog te lang ;)

Ik besef dat het al een tijdje geleden was geweest dat ik heb geblogged, dus ik geef ook even een update van de “highlights” van de week ervoor. Donderdag 5 mei hebben we Koninginnedag gevierd (ik weet het, een weekje te laat); met alle Nederlanders van OM Chili. Inclusief Chileense aanhang die we voor één keer ook als Nederlanders beschouwden, waren we met 11 personen. We hebben het bij Yerko en Corine in hun appartement gevierd, met oranje versiering, zelfgemaakte huzarensalade, gevulde eieren, kip-saté en kruidenboter. Niet 100% Nederlands, maar kwam erg dicht in de buurt en erg lekker. Jef en ik hadden voor de avond wat (oud) Hollandse spelletjes georganiseerd; spijkerpoepen, appelhappen, en een heuze “ik-houd-van-Holland-quiz” (bekend van TV).

Vrijdagavond hadden we een ‘culto en la calle;’ oftewel een ‘kerkdienst’ op straat, bij de daklozen. Omdat we de mensen daar inmiddels goed kennen, zien ze altijd uit naar onze komst. Wij als studenten hebben een drama gedaan, en na afloop hebben we met de daklozen gebeden (voor een ieder die dat wilde) en gezongen.

Zaterdagochtend heb ik meegedaan met een voetbaltoernooi, georganiseerd door een paar verschillende kerken (er waren 5 teams). Zelf zat ik in “team-OM,” samen met Jef, Niklas, Marcel en twee Chilenen. Tegen onze eigen verwachtingen in speelden we behoorlijk OK en hebben we zelfs de finale gespeeld, welke we helaas verloren. Het typische was dat eigenlijk alle (Chileense) tegenstanders betere voetballers in hun team hadden, qua techniek e.d.; maar dat ze in tegenstelling tot ons minder samen speelden. Volgens een Chileense vriend van me konden ze niet winnen omdat wij ‘gringos’ langere benen hadden en daardoor makkelijker en sneller bij de bal konden komen ;)

Inmiddels heb ik trouwens alles geregeld voor de terugreis vanuit Chili naar Engeland en Nederland. Op 7 juni vertrek ik terug richting Amsterdam, maar ik stap in Parijs over naar Newcastle Engeland (de originele retour naar Amsterdam was via Parijs). In Engeland blijf ik 10 dagen, waarna ik via Londen op 18 juni om 16.30u terukom op Eindhoven Airport. Zie er erg naar uit!!

Groetjes, Gods Zegen!

  • 15 Mei 2011 - 12:18

    Paul:

    Wow, Rob...18 juni! Dat is over minder dan een maand. Ik zie er enorm naar uit, amigo!

    Houd je taai daar, en geniet van je tijd in Engeland! Spreek je,

    Paulo

  • 15 Mei 2011 - 13:14

    Sander M:

    Leuk dat je voor die dakloze een dienst had georganiseerd! Vonden ze je gezang ook mooi of...? ;) Grapje Rob, jij was altijd onze top zanger van de heartcry Bijbelstudies organisatoren haha :)

    Tot binnenkort in Nederland!

  • 15 Mei 2011 - 16:19

    John V R:

    He Rob!

    De tijd vliegt joh! De ene keer nemen we afscheid, en naar t gevoel zien we je een paar weken later weer ;-).

    En mooi dat jullie gringo's de natives hebben laten zien wat teamplay is, helaas als NL'er ook weer het imago van eeuwige 2e hoog gehouden :-P.

    God bless en tot ziens :-).

  • 16 Mei 2011 - 07:31

    Pjoitr:

    Yow bro,

    Leuk dat je binnenkort terug komt. Heb zin om weer af te spreken en bij te praten!
    Hou je taai!

    Hx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 40040

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: