Laatste loodjes... - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu Laatste loodjes... - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes...

Door: RobMinderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

30 Mei 2011 | ,

Vorige week was een week die vooral in het teken stond van het ‘afsluiten’ van de ministries; het was een drukke en intensieve week. Maandag 23 mei zijn we voor de laatste keer naar het kindertehuis geweest. Omdat het de laatste keer was, hebben we wat speciaals gedaan met de kids. We hebben Narnia (film) gekeken op een groot scherm, en we hadden een flinke lading popcorn gemaakt. Ook al kom ik straks terug naar Chili en verwacht ik de jongens nog wel eens te zien, was het toch raar en best lastig om afscheid te nemen. Voor de jongens was het ook lastig, omdat ze toch best een band met ons hadden opgebouwd. De ministry loopt verder nog gewoon door, alleen komen er straks weer andere IT studenten.

Dinsdag zijn we voor de laatste keer naar de daklozen geweest, en donderdag voor de laatste keer naar het skatepark. Als het mogelijk is, wil ik in mijn volgende periode in Chili nog steeds naar de daklozen gaan, al is het maar een enkele keer per maand. Ook het skaten gaat steeds beter en doe ik het met plezier, het zal denk ik nooit echt m’n hobby worden :)

Vrijdag hadden we ook de laatste keer Spaanse les. Woensdag had ik m’n toets gehad over alles wat we hebben geleerd in het jaar, en ik had een 8, dik tevreden dus. Ik zal Spaanse les missen, want met Tanya – “my spanish class friend” had ik een goede band.
Om de laatste keer Spaanse les te vieren, hebben we “monopolie-Santiago” gespeeld. Het was best grappig om te spelen, en vooral om te zien hoe chileens dit spel was in vergelijking met de Nederlandse versie – er zit haast geen structuur in! Zo is er bijvoorbeeld geen volgorde in goedkope naar dure straten op het bord, alles is door elkaar.

Vrijdagmiddag hebben we iets met art-class iets erg gaafs gedaan, we hebben onze eigen IT 2010-2011 muzieknummer gemaakt (we hadden hier eerder al twee klassen van twee uur aan gewerkt), met eigen melodie en tekst. We hebben een aantal behoorlijk muzikale mensen in onze groep, en we konden gebruik maken van gitaar, piano en drums. Het idee was om alles semi-professioneel op te nemen, maar dit was helaas niet gelukt. Het resultaat (met fotocamera opgenomen) vinden jullie hopelijk binnenkort op deze website!

Komende week wordt het gelukkig allemaal iets rustiger, met o.a. laatste team-meetings, uitjes, en afscheidsfeestjes. En dan 7 juni naar Engeland, het zit er bijna op!

  • 30 Mei 2011 - 06:01

    Pjoitr:

    Shalom,
    Moeilijk zo al die mensen achter je laten, maar ook goed nieuws (voor ons) dat je binnenkort weer even in Nederland bent.
    Succes met alle laatste loodjes.
    Tot snel!
    Hxxx

  • 30 Mei 2011 - 07:02

    Gijs:

    Je bent meer dan welkom in het Nederlandse....

  • 30 Mei 2011 - 09:37

    John:

    Hoewel voorbarig, zeg ik alvast "WELCOME BACK!"

    God bless!
    John

  • 30 Mei 2011 - 15:43

    Eveline:

    Sterkte met afscheid nemen en Gods zegen voor je tijd in de Engeland.

    Tot gauw !!!

    Groetjes Eveline


  • 30 Mei 2011 - 17:29

    Sander M:

    Bijna naar NL! Succes met afronden en afscheid nemen daar!

  • 30 Mei 2011 - 22:14

    Carito:

    Qué bkn es leer tu blog.
    El tiempo pasó tan rápido... quiero que sea agosto pronto! Cuidate mucho!
    te quiero mucho

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 40040

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: