Belangrijk nieuws!! - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu Belangrijk nieuws!! - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

Belangrijk nieuws!!

Door: RobMinderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

16 Februari 2011 | ,

Hola allemaal!

Ik wil jullie graag iets erg belangrijks met jullie delen. Het heeft een tijdje geduurd voor ik het publiekelijk kon maken (sorry voor degenen die ik het persoonlijk al had willen vertellen en die het nu zo moeten horen, het is zo druk allemaal de laatste weken). Het is een bericht dat een grote invloed zal hebben op mijn toekomst.

OM Chili heeft me zo'n twee maanden geleden gevraagd om na deze training later in het jaar terug te komen om hier te komen werken voor een langere termijn. Twee weken geleden heb ik m'n definitieve keuze gemaakt - dus houd je vast: ik ga in September 2011 voor 2 jaar langer terug naar Chili. In de video die voor mijn kerk heb gemaakt leg ik wat uitgebreider uit hoe en wat, deze video is te bekijken via: http://www.youtube.com/watch?v=bg7QQ4F7G4U

In het kort komt het erop neer dat ik hier gewoon zo'n mooie kans heb om God te dienen; en kan ik zelf heel veel leren; zelfs in mn professie. Waarschijnlijk komt het erop neer dat ik 3 dagen marketing/communicatie zal gaan doen, 1 dag werken met de nieuwe groep studenten volgend jaar (nu ben ik die student) en 1 dag een nieuwe ministrie; werken (bv. evangelisatie) onder studenten; echt mooi. Het was echt een lastige keuze, ik zal mn familie en vrienden echt heel erg missen, dat doe ik nu al :-( Toch heb ik het gevoel dat ik deze kans moet pakken, dus wil ik ervoor gaan.

Ik ben blij dat ik het nu met iedereen kan delen :D Wel merk ik wel dat mijn beslissing redelijk voor wat geestelijke strijd zorgt. Sinds ik de beslissing heb gemaakt, heb ik redelijk wat tegenslagen gehad; ik merk dat de tegenstander me probeert onderuit te halen. Geestelijke onrust, m’n telefoon en mp3 speler die worden gestolen, m’n fotocamera die opeens gisteren kapot is gegaan, slecht nieuwsberichten van vrienden, allemaal vervelende zaken die me ‘omlaag’ kunnen brengen. Jef, m’n mede-nederlander hier in Chili had ook zulke ervaringen toen hij z’n besluit had gemaakt (hij heeft gekozen om terug te gaan naar Nederland, en niet te blijven in Chili). Ook al mis ik Nederland en m’n familie en vrienden nu best wel, ik weet dat het een goede keuze is. God dienen komt altijd met offers, niet altijd even makkelijk, maar soms noodzakelijk. God is goed!!

Willen jullie voor me bidden, voor standvastigheid, bescherming en vrede van God? Ik heb het nodig. Super bedankt!

Bendiciones,
Rob

  • 16 Februari 2011 - 21:42

    Paul:

    Laat je nu gewoon een baard groeien??? :D

    Top gozer! goede keuze. laat je niet ontmoedigen! Go for it.

  • 16 Februari 2011 - 21:54

    Gijs:

    Heel moedig en dapper... Ga je hart achterna... Wel jammer hoor! In de zomer nog even een dag aqua best meepakken? Geniet van je laatste maanden!

  • 16 Februari 2011 - 21:55

    Gijs:

    Hebben ze ook je scheerapparaat gejat? ;)

  • 16 Februari 2011 - 22:26

    Sander M:

    Yes broer! For me, to live is Christ!

  • 16 Februari 2011 - 22:35

    Sander M:

    Cool filmpje trouwens, Chileense baard?

    In Zijn voetstappen!

  • 17 Februari 2011 - 08:37

    John:

    Hallo Rob,

    Fantastisch om dit te horen, en ik dank God oprecht hiervoor!

    Gods zegen toegewenst in de komende twee jaar! En ik spreek je @ the big day in July!

    God Bless!

  • 17 Februari 2011 - 11:02

    Mama:

    Lieve Rob,

    Dat je fotocamera kapot is, dat wist ik nog niet. Hopelijk stonden er geen foto's meer op.

    Ik blijf voor je bidden.
    In God sta je sterk .

    Liefs en Gods Zegen mama

  • 20 Februari 2011 - 15:28

    Wietse En Eveline:

    heej Rob,

    Sjonge, wat een besluit, moedig!!!
    Maar, niet helemaal een verrassing....want toen je vorig jaar wegging zei je ook dat je openstond voor Gods leiding in je leven, ook wat betreft zending nà dit (eerste) jaar.

    Het ontroert me dat je vertelt dat je je familie, vrienden en gemeente mist. (herkennen we bij Sander ook). Goed te weten, we zullen voor jou maar ook voor je familie bidden.

    Fijn dat je ook iets met communicatie kunt gaan doen voor OM Chili, bijzonder! Maar, ik denk dat je het heel erg druk krijgt vanwege de verschillende taakgebieden. Maah jaa, ik ben je moeder niet, heeeh maar wel je zus

    Gods zegen in alle voorbereidingen! Lieve groet van ons Wietse en Eveline XXX

  • 20 Februari 2011 - 15:30

    Wietse En Eveline:

    en wel leuk: je bent nu eerder terug in Nederland, toch? Kun je toch de hele bruiloften reeks: Ruben - Pieter - Steven - meemaken!!!!!!!


  • 24 Februari 2011 - 09:02

    Carel En Mieke Harks:

    Rob weet dat God altijd dichtbij is Hij zal je in alles voorzien ook de kracht om de aanvallen te weerstaan.
    Rob
    Gods zegen

    carel en Miek

  • 24 Februari 2011 - 15:29

    Rob:

    Bedankt voor alle leuke, grappige en bemoedigende reacties!
    By the weg, de baard is inmiddels weer gekortwiekt ;)

  • 08 Maart 2011 - 17:56

    Marti:

    Hallo Rob, ik lees zojuist van je plan om langer in Chili te gaan dienen. En dan nog wel in je eigen vakgebied. Heel bijzonder dat je de leiding zo mag ervaren. Ik wens je veel sterkte bij je werk en hoop dat je ondanks de tegenslagen gezond mag blijven. Veel moed en sterkte gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 40053

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: