Een bijzondere week... - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu Een bijzondere week... - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

Een bijzondere week...

Door: RobMinderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 December 2010 | ,

Hóla!

Ik ben weer terug van de retreat (“bezninningsweek”) in Pichidegua (naam van de regio) en ik kan God alleen maar danken voor de supergoede tijd die ik heb gehad! Het was echt een heerlijke week, waar ik eindelijk ook weer wat tot rust kon komen. De omgeving was mooi, heerlijk rustig en de accommodatie was ook erg goed, Naast de 10 Intensive Training (IT) studenten waren ook andere OM Chili medewerkers op de retreat, zoals de leiders van de IT, ministry leaders, en pastor Stephen en zijn vrouw. Het leuke van zo’n week is ook dat je elkaar een stuk beter leert kennen.

De week duurde van maandag tot met zaterdag. Elke dag hadden we ’s ochtends en ’s avonds (bijbel)studies, overdag hadden we tijd voor onszelf. Het was heerlijk om de gelegenheid te hebben om af en toe echt alleen te zijn, zonder andere mensen, verkeer, of wat dan ook om me heen. Dit is normaal in Santiago en in ons huis gewoonweg niet mogelijk. Ik heb ook flink wat uurtjes doorgebracht in het zwembad (ja mensen, het is hier zomer!), super relaxt.

De week stond qua studies in het teken van ‘healing of damaged emotions’ en werden gegeven door pastor Stephen. Het waren echt ontzettend goede studies, waarbij ik veel heb geleerd. Het is ongelooflijk wat deze man allemaal heeft meegemaakt, en vooral hoe God in zijn leven werkt.

Een kleine greep uit z’n verleden (ik heb zijn toestemming om dit te delen); hij is in een joods gezin in Engeland opgegroeid, maar heeft een verschrikkelijke jeugd gehad. Hij is bijv. nooit geliefd geweest door z’n ouders, werd stelselmatig door z’n oudere broer geslagen en heeft in meer dan 30 (kinder)tehuizen gezeten waar hij o.a. meerdere malen is misbruikt.. Op z’n 14e heeft hij geprobeerd zelfmoord te plegen, maar dat mislukte. Toen hij op wonderbaarlijke wijze Jezus leerde kennen en Hem aannam als zijn Redder, werd hij compleet verstoten door z’n familie (nadat ze hem eerder zijn geloof wilden laten afzweren door onder andere z’n keel proberen door te snijden en hem vast te binden op een stoel om deze vervolgens in brand te zetten). Kortom, deze man heeft zo’n beetje alle rottigheid meegemaakt die kunt bedenken. Echter, God heeft hem geholpen om al deze dingen te verwerken. Zo is hij teruggegaan naar alle mensen die hem hebben misbruikt (seksueel, fysiek) en heeft hij hen kunnen vergeven. Mede door dat zijn tenminste 9 van de mensen die hem misbruikt hadden tot geloof gekomen. God ging werken in zijn familie en relaties werden hersteld. God heeft hem genezen, zowel fysiek en psychisch. Echt, als je zijn levensverhalen hoort, dan kan het niet anders dan dat God leeft!

Juist omdat hij zoveel heeft meegemaakt, kan hij erg goed andere mensen helpen; ook degenen die niet zulke extreme dingen hebben meegemaakt. Zo hebben we het gehad over ‘wonden’ in ons leven (emotioneel, geestelijk), vooral vanuit ons verleden. Verder hebben we sessies gehad over vergeving, boosheid, slechte herinneringen en ‘bondages’. We hebben onder andere gebeden om banden vanuit het verleden te breken (ik ga hier niet te ver in detail op in) - erg bijzonder! Ook had Stephen voor iedereen een persoonlijk bijbelvers op z'n hart gekregen. Het vers dat hij voor mij had was Jeremia 29-11-13: “Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des Heren, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een hoopvolle toekomst te geven. Dan zult gij Mij aanroepen en heengaan en tot Mij bidden, en Ik zal naar u horen; dan zult gij Mij zoeken en vinden, wanneer gij naar Mij vraagt met uw ganse hart.”

Ik heb in ieder geval weer genoeg om over na te denken en op te kauwen

Gods Zegen!

  • 12 December 2010 - 21:10

    Paul:

    Klinkt goed, gozer! Kun je mij eens wat van die studie mailen? Ben benieuwd.

    gr.

  • 13 December 2010 - 01:43

    Sander M:

    Heerlijk kerel, heerlijk zo lekker studies te hebben en tijd met God alleen!! Cool dat God geneest!

    Inderdaad, Hij leeft!

    Ook vette foto's!

  • 13 December 2010 - 20:31

    Lydia:

    Weer een gaaf verhaal!! Super vet wat jij daar allemaal meemaakt, mooie Bijbeltekst ook die hij voor jou had!
    Succes met verwerken van dit alles ;)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 40054

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: