Nog een paar weekjes wachten... - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu Nog een paar weekjes wachten... - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

Nog een paar weekjes wachten...

Blijf op de hoogte en volg Rob

25 Juli 2012 | ,

Wow, het is al een hele tijd geleden dat ik wat heb geblogd.. Ik kan in ieder geval zeggen dat het goed met me gaat. De tijd gaat zo ontzettend snel, het is ongelooflijk te bedenken dat ik al weer bijna een jaar (opnieuw) in Chili ben.

De afgelopen tijd is er wel het één en ander veranderd op verschillende gebieden. De studenten die de 9-maanden Intensive training hebben gedaan zijn inmiddels al een paar weken weg. Door hun afwezigheid is het momenteel best wel rustig op de basis, we leven er nu maar met 7 mensen en werken er met gemiddeld 10. We hebben als OM Chili een zware tijd achter de rug, met behoorlijk wat interne uitdagingen (kan helaas niet te veel op details ingaan). Inmiddels hebben we de grootste problemen achter de rug, en voelen de afgelopen paar weken als een tijd van herstel. Zelf wil ik ook weer vooruit kijken en het maximale uit mijn tijd hier halen.

Qua werk heb ik flink veel te doen! Inmiddels is de cursus webdesign die ik op een universiteit hier volgde afgelopen. Nati en ik hebben een mooie website kunnen bouwen; die nog wel vol in ontwikkeling is. Een preview kun je vinden via de volgende link: http://174.132.148.162/~ronati/ (NB: dit is niet de definitieve versie, dus deze link verder niet gebruiken / doorsturen aub!).


Vanwege de kou hier de afgelopen weken (of beter gezegd, het gebrek aan een goed werkende verwarming) zijn Tjaard, Fito en ik intern verhuisd naar de slaapkamer waar eerst de dames van de IT verbleven, in het grote huis. Het is echt een verademing om hier te zijn vergeleken met het appartement waar we in woonden; meer ruimte, lekker warm, goed werkende warme douche - simpele dingen waar ik van kan genieten! Daarnaast is mijn Chileense collega Fito aan het kijken voor een eigen appartement. Het plan is dat hij in augustus iets heeft gevonden, en dat ik dan 'for the time being' (totdat ik terug ga naar NL) bij hem intrek. Ik ben wel benieuwd hoe dat zal zijn, en zie uit naar de ervaring om echt meer op mezelf te wonen. Ik heb bv. in Chili nog nooit een eigen slaapkamer gehad, of een plek wat niet tot OM behoort - echt een plek voor jezelf. Daarnaast kan ik alvast proeven hoe het zou zijn als ik besluit voor langere tijd terug te keren naar Chili.

Waar ik blij mee ben is dat we sinds een paar weken ook een coördinator hebben voor het programma (Global Action program) waar ik inzit. Zo zijn we ook aan het kijken hoe ik beter mijn passie, talenten en gaven kan inzetten. Momenteel werk ik veel op kantoor, en mis ik bv. wel eens het contact met mensen. We zijn nu aan het kijken hoe we hier praktisch wat verandering in kunnen brengen. Zo zal ik meer kansen krijgen om bv. studies te geven (met name als de IT begin sept. terugkomt) of te spreken in jeugdgroepen.

Over 3 weken zal ik overigens weer in Nederland zijn voor de bruiloft van mijn broer. Ik heb er super veel zin in, vooral om familie en vrienden weer te zien. Ik zal 12 augustus in NL aankomen en de 23e weer teruggaan naar Chili. Voor hopelijk velen dus: tot snel!

Gods Zegen!

P.S. Ik ben naast trotse oom van 2 Nederlandse neefjes, nu ook Nederlandse oom van een Chileens nichtje! Mijn Chileense 'zusje' Génesis heeft namelijk laatst een dochtertje gekregen! Ze heet Ampáro (wat zoiets als 'schuilplaats' betekent in het Spaans) en is erg schattig ;) Zie de foto's! Leuk detail: meisjes krijgen hier al binnen een week de eerste oorbellen!

  • 25 Juli 2012 - 04:48

    Sander M:

    Robskii!

    Die website ziet er goed uit man, vet gedaan, zo leer je nog is wat haha!
    Veel plezier in Nederland en geniet van de bruiloft en de macdonalds bezoeken! Ohnee.. jij bent meer van de subway he? ;)

    Hx

  • 25 Juli 2012 - 09:39

    John:

    Ha Rob!
    Leuk weer wat van je te lezen :-).
    En mooi dat ik je weer een broederlijke schouderklop kan geven over een paar weken! :-).
    Laat me even weten wanneer je in NL bent en tijd hebt. En ritsel dan maar even een motorpak ;-).
    Die website is ook strak! Good job!
    God bless, John

  • 29 Juli 2012 - 22:19

    Wietse En Eveline:

    Ha die Rob,

    wat leuk om weer uitgebreid van je te horen!
    Fijn dat het goed met je gaat, en dat je van alles te doen hebt bij OM, leerzame jaren hoor.
    Wat een gek idee dat jij nu met de verwarming aan zit, bij ons was het (deze week) zomer, errug warm, maar wel lekker. En over twee weken ben je in Nederland, wat heerlijk voor je dat je bruiloft van je broer kunt meemaken, iedereen blij!! Nou joh, we hopen je even te zien/spreken dus we zeggen gewoon: tot snel, haudoedels.

    Veel liefs, Wietse en Eveline


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Chili 2011-2012

Welkom op mijn weblog!

Op deze site zal ik wat verhalen schrijven en foto's plaatsen van mijn werk en leven in Chili. Ik doe in Chili vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken.

OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn.

Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en geef ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen.

Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938
Bedankt!

Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)!
Rob

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2013

Aan de voet van een nieuw avontuur

27 November 2012

Nos vemos Chile, Hola Brasil!

17 November 2012

Terug uit het zuiden - laatste voorlopige loodjes

26 September 2012

Gratis masages!

21 Augustus 2012

In Nederland
Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 40051

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: