Gratis masages! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu Gratis masages! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

Gratis masages!

Door: Rob Minderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

26 September 2012 | Chili, Santiago de Chile

In OM beginnen we altijd de ochtend met het team samen met een gezamenlijke tijd van aanbidding, gebed en iemand die bv. iets uit de Bijbel deelt.

Vandaag deelde Josiah over de nood om mensen het evangelie te vertellen. Hij verteld hoe een vriend van hem in Nepal een hindoestaanse vrouw voor zijn ogen had zien sterven, en hoe dit hem had aangegrepen. Voor zover hij wist had niemand deze vrouw over Jezus verteld.. Jezus roept ons op om mensen lief te hebben en uit te gaan in de wereld om Zijn liefde te verkondigen. We hebben niet het recht om het evangelie voor onszelf te houden. Mensen gaan dood zonder God, en wij houden onze mond?

Het raakte me behoorlijk aan en wakkerde het verlangen om 'uit te gaan' weer aan. Dus.. vandaag in de ochtend ben ik samen met Josiah naar Plaza gegaan om daar te evangeliseren. Gewapend met twee stoelen en een papier met daarop ‘masajes gratis’ (gratis masages) geschreven, gingen we vol goede moed op pad. Het eerste half uur wilde niemand een masage en was het erg lastig om een gesprek aan te knopen. Chilenen zijn over het algemeen ontzettend vriendelijk en toegankelijk, maar zijn ook behoorlijk verlegen; zeker als ze alleen zijn.

Na een half uur zonder ‘succes’ besloten we een stukje verder op te schuiven, naar een plek waar mensen op de bus stonden te wachten. Hier raakten we in gesprek met 2 mensen die werkten als ‘busconducteur’ (controleert of mensen bij het instappen betalen). 1 van hen wilden wel een gratis masage en we raakten met beiden aan de praat. Zoals veel Chilenen hadden ze wel een christelijke achtergrond, maar gingen ze zelf niet naar de kerk. Ze vroegen ons waarom we gratis masages gaven, en op die manier konden we hen vertellen over de liefde van God; van het feit dat God ook ons gratis zijn genade heeft geschonken. Omdat ze vaak moesten wachten tijdens hun werk, vroegen ze ook om de boekjes die we bij ons hadden; Johannes evangelieën in het Spaans ;)

Uiteindelijk hebben we zo'n 15 mensen een masage gegeven, en een aantal goede gesprekken gehad! Ik leer dat het niet altijd nodig is om heel het evangelie direct door 'iemand zn neus te duwen', maar dat een daad van liefde iemand ook al dichter bij God kan brengen.

p.s. de foto bij dit verslag is niet van vandaag, maar van een andere, soortgelijke actie een paar weken eerder


  • 27 September 2012 - 07:35

    Pieter:

    Haa Rob, ik wist niet dat jij zo goed massages kon geven. Gaaf idee om met mensen in gesprek te komen. De volgende keer ga je schoenen poetsen, dat is ook een leuke manier om met mensen in gesprek te komen. Als je weer in NL bent, dan mag je mij ook een keer een massage geven :).

    Succes daar!

    Grtz,
    Pieter

  • 27 September 2012 - 08:05

    Sarien:

    Lieve Rob,

    Geweldig nieuws. Mooi dat jullie dat zo kunnen en mogen doen.
    Gods Zegen Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Chili 2011-2012

Welkom op mijn weblog!

Op deze site zal ik wat verhalen schrijven en foto's plaatsen van mijn werk en leven in Chili. Ik doe in Chili vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken.

OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn.

Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en geef ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen.

Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938
Bedankt!

Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)!
Rob

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2013

Aan de voet van een nieuw avontuur

27 November 2012

Nos vemos Chile, Hola Brasil!

17 November 2012

Terug uit het zuiden - laatste voorlopige loodjes

26 September 2012

Gratis masages!

21 Augustus 2012

In Nederland
Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 40046

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: