In Nederland - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu In Nederland - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

In Nederland

Blijf op de hoogte en volg Rob

21 Augustus 2012 | ,

Hallo allemaal!

Even een berichtje vanuit Nederland. Vorige week maandag ben ik na een goede reis aangekomen en heb de afgelopen dagen een drukke, maar erg goede tijd hier gehad. Het was af en toe wel even wennen aan de warmte, wel een behoorlijk verschil met de Chileense winter waar ik vandaan kwam. Hier weer in Nederland zijn voelt aan de ene kant heel vertrouwd, maar aan de andere kant ook vreemd. Zo voelt het na 5 minuten weer als van ouds als je samen met familie of vrienden bent; alsof je nooit bent weggeweest en stap je zo weer de auto in en weet je de weg zonder problemen te vinden. Aan de andere kant voelt het niet als thuis, en voel ik me soms ver van huis! Waar ik onder andere van onder de indruk ben is de vrijheid die ik hier voel om te gaan en te staan; alles is zo makkelijk bereikbaar! In Santiago hebben we ook ‘alles’ in één stad, maar kost het me eigenlijk wel altijd minimaal een 45 minuten reizen om naar vrienden, familie of kerk te komen. De stad uit komen duurt minimaal wel een uur. Hier in Eindhoven ben je binnen 10 minuten weer in de natuur, of binnen een half uur in een andere stad!

Ik heb vooral veel tijd kunnen besteden met familie en een aantal vrienden. Het hoogtepunt was natuurlijk de bruiloft van mijn broer, waar ik speciaal voor was terug gekomen naar Nederland. Op vrijdagochtend gingen vroeg op pad om de lange reis naar Vlieland te maken. Eerst zo’n 3 uur met de auto naar Harlingen en vanaf daar 1,5 uur met de boot. Chris en Fleur hadden er voor gekozen om de bruiloft besloten te houden, dus met de naaste familie. Alles was tip top verzorgd en we hebben flink kunnen genieten van de lekkere hapjes, drankjes en het schitterende weer. Chris is de eerste bij ons in het gezin die van de kinderen is getrouwd; dat maakte het ook nog wel extra speciaal.

Aankomende donderdag zal ik weer terug gaan naar Santiago; ik heb er eigenlijk wel zin in! Niet omdat ik Nederland al beu ben, maar omdat ik weet dat ik Santiago moet zijn; het is de plek waar God me wilt hebben en ik me thuis voel. Vanwege het geplande muziek festival dat we met OM Chili willen gaan organiseren, zal ik in ieder geval tot eind november in Chili blijven, alvorens ik voor langere tijd terug zal gaan naar Nederland. Vamos, let’s go!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Chili 2011-2012

Welkom op mijn weblog!

Op deze site zal ik wat verhalen schrijven en foto's plaatsen van mijn werk en leven in Chili. Ik doe in Chili vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken.

OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn.

Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en geef ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen.

Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938
Bedankt!

Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)!
Rob

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2013

Aan de voet van een nieuw avontuur

27 November 2012

Nos vemos Chile, Hola Brasil!

17 November 2012

Terug uit het zuiden - laatste voorlopige loodjes

26 September 2012

Gratis masages!

21 Augustus 2012

In Nederland
Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 40049

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: