De paden op, de lanen in.... - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu De paden op, de lanen in.... - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

De paden op, de lanen in....

Door: RobMinderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 April 2012 | ,

50 liter water, kilo’s noodles en koekjes, 3 tenten, slaapspullen, warme kleren en om 5.45u opstaan op zaterdagochtend… zo begon onze tocht van het weekend!

Met negen man zijn we de bergen ingegaan om ‘cerro Provincia’ te beklimmen (2750m hoog). We waren met 7 jongens van OM Chile, en 2 vrienden van Fito (Chileen die bij OM Chile werkt) die meegingen als gids.
Het was een vermoeiende, maar prachtige klim omhoog. Volgens de statistieken kun je de berg vanaf het punt waar wij startten in 6-8 uur beklimmen, maar wij waren na 8 uur nog zo’n 2 uur van de top verwijderd. Omdat 1 teamgenoot wat ademhalingsproblemen had, besloten we om onze tenten maar op te zetten en de volgende ochtend vroeg naar de top te gaan. Aangezien het al best laat was en ik er inmiddels was achter gekomen dat mijn luchtbed geen lucht binnen hield, besloot ik het voor gezien te houden (en 5 van de andere jongens met mij ;).

Zaterdagavond hadden we een kampvuur gemaakt en daarna genoten van het prachtige uitzicht over Santiago in de avond en nacht. Het is gewoon zo’n grote stad, zelfs op zo’n 2500 meter kun je de hele stad nog in 1 blik overzien. In de avond zie je de duizenden lichtjes – en dan te bedenken dat bijna elk lichtje een huis voorstelt, met daarin vaak meerdere mensen, met hun eigen leven en verhaal. En God kent ze allemaal! Wat ik ook wel gaaf vond om te zien was dat hoe groot de stad ook niet was, de bergen erom heen nog veel groter waren. Alsof God zei; mooi hoor zo’n grote stad, maar moet je eens erom heen kijken wat Ik heb gemaakt!!

De afdaling hebben we in een kleine 4 uur gedaan. Toen we terugkwamen in Santiago was ik zo vies van de stoffige en droge omgeving dat ik echt 20 minuten moest schrobben om weer schoon te worden! Nu rest vooral een flinke dosis spierpijn en veel mooie foto’s! Via deze link kun je trouwens de foto's zien die ik op facebook heb gezet, als het goed is ook te zien als je geen facebook account hebt :)
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.352724014764633.71311.100000811110650&type=3&l=0630160e74

Ten slot nog even een heel ander iets: ik wil jullie vragen om te bidden voor OM Chili, in het bijzonder voor de leiders. Bid ajb ook voor mij; voor keuzes die ik moet gaan maken wat betreft mijn toekomst en voor wijsheid en rust van God. Bedankt!!

Groetjes!

  • 03 April 2012 - 03:25

    Sander M:

    Impressive foto's Rob! Lijkt me echt gaaf om een keer zo daar te wandelen! Leuk om even een weekendje te kunnen ontspannen en zo erop uit te kunnen. Gods zegen broer!

  • 03 April 2012 - 05:57

    Pjoitr:

    Mooie foto's en gave tocht!

    Ik had alleen verwacht dat je een Brabantse of anders een Nederlandse vlag op de top had laten zien :).

  • 03 April 2012 - 06:13

    Paul:

    Mooi man! Schitterend.

  • 03 April 2012 - 10:29

    Koos En Nettie B.:

    Geweldig te lezen Rob, Gods zegen voor jullie allen in Chili.

  • 03 April 2012 - 14:10

    Mama:

    Hoi Rob,

    Het is vast een mooie tocht geweest, zo te zien aan de foto's.
    Groetjes en Gods Zegen mams

  • 03 April 2012 - 22:53

    Lydia:

    Mooie foto's man!!
    Super leuk dat je dit hebt kunnen doen!

  • 21 April 2012 - 19:07

    Carel Harks:

    Hoi Rob
    Geweldig dat je al deze ervaringen mag meemaken . God zegend je geweldig we bidden voor wijsheid en inzicht voor de toekomst en hopen dat God je alle wijsheid geeft die je nodig hebt
    Gr. Carel en mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Chili 2011-2012

Welkom op mijn weblog!

Op deze site zal ik wat verhalen schrijven en foto's plaatsen van mijn werk en leven in Chili. Ik doe in Chili vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken.

OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn.

Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en geef ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen.

Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938
Bedankt!

Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)!
Rob

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2013

Aan de voet van een nieuw avontuur

27 November 2012

Nos vemos Chile, Hola Brasil!

17 November 2012

Terug uit het zuiden - laatste voorlopige loodjes

26 September 2012

Gratis masages!

21 Augustus 2012

In Nederland
Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 40055

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: