Bring it on! - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu Bring it on! - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

Bring it on!

Door: RobMinderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

11 Maart 2012 | ,

Hola!

Weer even een blog update vanuit het nog steeds tropisch warme Santiago. Ik ben aan het genieten van een rustig weekend.. de jongeren van de intensive training zijn nu bezig met hun ‘adventure team’, ofwel zij zijn bezig aan hun reis in het zuiden; werken met kerken, vulkaan beklimmen, raften etc. (de reis waarbij ik vorig jaar in het ziekenhuis kwam te liggen). Het is dus wel behoorlijk rustig op de basis hier.

Gisteren heb ik lekker wat uitgeslapen en samen met Tjaard en Rebecca een preek van Mark Driscoll gekeken (een aanrader!): http://marshill.com/media/rebels-guide-to-joy/the-rebels-guide-to-joy
’s Middags wat geshopped, samen gegeten en naar de jeugddienst geweest. De jeugddiensten hebben vanwege de zomer een maandje stil gelegen, maar zijn inmiddels weer begonnen – echt fijn, de diensten helpen me echt om me God te focussen.
Afgelopen weekend ben ik trouwens weer naar een ander jeugdkamp geweest – dit keer in Chillan, op 6 uur afstand van Santiago (dit is voor chileense begrippen nog niet eens zover weg). OM Chili heeft hier contact met een kerk, die we 2 jaar geleden hebben geholpen om hun kerkgebouw te repareren/ herbouwen, nadat deze door de aardbeving grotendeels verwoest was.

Het was een jeugdkamp voor 12-18 jarigen. Zelf was ik 1 van de sprekers op het kamp, dat was erg leuk om te doen. Ik heb voor het eerst ‘gepreekt’ in het Spaans (m’n presentatie duurde ongeveer een uur), dus ook wel een persoonlijk ‘mijlpunt’! Het thema van het kamp was ‘no hay fronteras’ – ‘er zijn geen grenzen.’ Ik heb gesproken over hoe onze levens door God gebruikt kunnen worden, met als basis Hebr. 12:1-3. Paulus vergelijkt hiermee het (christen)leven met een wedloop. Om de wedloop te kunnen voleindigen kunnen we 1. Leren van voorbeelden (getuigen) om ons heen 2. Dienen we lasten in ons leven af te leggen en 3. Onze ogen op Jezus houden.

Het was erg gaaf te zien hoe jongeren in het weekend aangeraakt werden door God en bijv. bevestigd werden in hun roeping om God in een bepaalde plaats te dienen. Soms vraag ik me wel eens af wat echt de toegevoegde waarde is om als ‘gringo’ zo’n kamp te bezoeken, maar als ik dan hoor dat we echt een voorbeeld zijn voor de Chileense jongeren en we hun hebben kunnen motiveren hun leven voor God in te zetten; dan is het voor mij het 100% waard.

De komende tijd ga ik het wel lekker druk krijgen. Ik ga onder andere onderzoeken (door bv. enquêtes, interviews) wat Chileense vrijwilligers (die met ons werken in alle ministries) van OM Chili denken en hoe we de relatie kunnen verbeteren. Verder willen we als OM Chili ook graag weten hoe het beeld van OM Chili is onder Chilenen in kerken waar ze ons kennen, zodat wellicht vraag en aanbod wat dichter bij elkaar komen te liggen :) Verder ben ik al wat bezig om te kijken hoe we de website kunnen gaan aanpakken – genoeg te doen dus; bring it on!

Morgen komt Peter, een Nederlandse vriend van me, ook nog eens langs voor een weekje; dus dat is ook helemaal toppie!

Fijne week gewenst, Gods Zegen!



  • 12 Maart 2012 - 00:07

    Peter:

    jaja.. nog een dagje te gaan :)! hoewel ik het wel moeilijk ga krijgen om Brazilie gedag te zeggen kijk ik ernaar uit om naar Santiago te gaan! Tot morgen

  • 12 Maart 2012 - 01:57

    Sander M:

    Gaaf dat Peter langs komt man!! Succes met je bezigheden en cool van je spreek vooruitgangen :) keep up the good work, Gods zegen!

  • 15 Maart 2012 - 19:14

    Wietse En Eveline:

    Ha die Rob, leuk om weer wat van je te lezen! Een preek in het spaans, whooooow, echt knap! Mooi thema, niet aan grenzen geboden:-)
    Geniet van het bezoek van Peter en doe hem de groeten!
    Gods Zegen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Chili 2011-2012

Welkom op mijn weblog!

Op deze site zal ik wat verhalen schrijven en foto's plaatsen van mijn werk en leven in Chili. Ik doe in Chili vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken.

OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn.

Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en geef ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen.

Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938
Bedankt!

Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)!
Rob

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2013

Aan de voet van een nieuw avontuur

27 November 2012

Nos vemos Chile, Hola Brasil!

17 November 2012

Terug uit het zuiden - laatste voorlopige loodjes

26 September 2012

Gratis masages!

21 Augustus 2012

In Nederland
Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 40040

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: