Ready for Retraite - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu Ready for Retraite - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

Ready for Retraite

Door: RobMinderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

13 December 2011 | ,

Sinterklaas is inmiddels al lang het land uit (ook uit Chili), maar ik kan jullie niet in het ongewisse laten over mijn sinterklaas avonturen. Misschien is het ook wel dat deze typisch nederlandse feesten opeens wat meer waarde krijgen nu je zover van je moederland vandaan bent, maar ik vond het mooi om te vieren!

Zondag 4 december hebben we met de Nederlandse OM'ers + aanhang, sinterklaas gevierd. En ja hoor, ik mocht (weer) Sinterklaas spelen! We doen het officieel vooral voor Anouk en Danique, de dochtertjes van Yerko en Corine, zodat zij ook de nederlandse tradities leren. Nienke en Dirk waren opgedoft als zwarte piet. Zoals jullie kunnen zien op de fotos, zagen we er (naar mijn bescheiden mening) profi uit!

Het was vooral leuk om over straat te gaan in sint en piet pak; mensen kennen dit natuurlijk niet en dachten waarschijnlijk dat ik de kerstman wilde spelen met wat zwarte elfjes om zich heen. Het was ook behoorlijk warm om sint te spelen met 30 graden buiten.. (waar de weervoorspeller van deze site haar info vandaan haalt is mij een raadsel; het geeft aan dat er deze week regen is, maar ik heb al 2 maanden geen enkele wolk, laat staan regenbui gezien; voorlopig komt hier ook geen verandering in)

Bij Yerko en Corine thuis hebben we een kleine 'sketch' gedaan; wat voorgelezen uit het 'grote sinterklaasboek', wat cadeaus uitgedeeld uit de zak van sinterklaas e.d. Toen ik iets liefs vertelde aan Anouk, begon ze hard te huilen; zo echt leek het :P

Verder lopen de dingen wel goed, met wat uitdagingen. Als OM Chili maken we een grote groei door (positief), maar dit brengt ook verandering met zich mee; wat niet altijd even makkelijk is. Omdat we bv. nu ook met zn allen in 1 huis wonen, zijn de regels op een aantal gebieden wat veranderd, wat ook niet altijd even makkelijk is. Ook al ben ik niet altijd met alles eens, zie ik wel dat we allen hetzelfde doel hebben; we willen God eren en Hem groot maken in alles wat we doen!

Qua werk heb ik het even behoorlijk druk. Het vordert goed, maar ik wil / moet voor kerst mn project klaar hebben. Als perfectionist zie ik dan altijd nog vele details die nog beter kunnen ;)

Aankomende donderdag ga ik naar de plek waar we vorig jaar onze 'retraite' hadden. Op deze plek komen we met heel het team bij elkaar om onder andere kerst te vieren. Verder hoop ik wat te ontspannen en tijd met God te nemen in de natuur. In Santiago is het lastig een plek te vinden waar het echt rustig is, dus hier zie ik wel naar uit.

En last, maar zeeeker niet least; Janneke komt bijna naar Chili! DV komt ze de 24e aan, zie er ontzettend naar uit. Het plan is dat we samen kerst gaan vieren in mn 'chileense familie' , en net als vorig jaar naar Viña del Mar gaan om oud en nieuw te vieren. Wilt u bidden voor een goede reis en tijd samen?

Misschien dat ik nog een keer blog in 2011, maar anders alvast fijne feestdagen gewenst!

Un abrazo (hug) en bendiciones (zegen)!




  • 14 December 2011 - 06:30

    Pieter:

    Je ziet er meer uit als katouter plop met een mijter!

    Succes met je werk en nog een eventjes en dan is Janneke er, leuk!

    Hx

  • 14 December 2011 - 09:03

    John:

    He Rob!
    Thanks voor de update!
    Geniet van je tijd met Janneke en tot na de zomer ;-)
    Grt, John

    Ps. Ik zie dat Sint en Piet zwaar undercover waren :P

  • 14 December 2011 - 20:52

    Sander M:

    Haha, profi??? Ik snap wel dat de mensen op straat je raar aankeken! Maar... toch een leuke actie! ;)

    Geniet van de feestdagen, gaaf dat Janneke kan komen en succes met je werk afronden voor je deadline! :)

    Ayo!

  • 16 December 2011 - 17:25

    Wietse En Eveline:

    Alle goeds gewenst, geniet ervan!!


  • 18 December 2011 - 14:04

    Paul:

    Die baard staat je goed, kerel...Ik zeg: laten staan! :D

    Ben je de vlaggetjes al aan het wegstrepen, tot die grote dag dat Janneke aan komt kloppen??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Chili 2011-2012

Welkom op mijn weblog!

Op deze site zal ik wat verhalen schrijven en foto's plaatsen van mijn werk en leven in Chili. Ik doe in Chili vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken.

OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn.

Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en geef ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen.

Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938
Bedankt!

Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)!
Rob

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2013

Aan de voet van een nieuw avontuur

27 November 2012

Nos vemos Chile, Hola Brasil!

17 November 2012

Terug uit het zuiden - laatste voorlopige loodjes

26 September 2012

Gratis masages!

21 Augustus 2012

In Nederland
Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 40048

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: