De tijd vliegt! - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: RobMinderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

29 November 2011 | ,

Hoi allemaal,

Het is al weer een tijd geleden dat ik heb geblogd! In de afgelopen weken heb ik wel het een en ander meegemaakt, het was niet altijd even makkelijk.

Over het algemeen gaat het wel goed met me, ook al heb ik de laatste tijd wat medische problemen; nu heb ik problemen met mijn ogen. Vorige week had ik hier ook al wat last van, maar toen ging het weer beter. Gisterochtend werd ik echter wakker met een rood en pijnlijk oog, erg gevoelig voor licht. Ik ben toen naar een medisch centrum geweest, maar daar konden ze me niet helpen en hebben me naar een oogarts doorverwezen. Gister had ik daarnaast ook nog een stevige migraine gehad en meer dan 20 uur! geslapen.

Vandaag ben ik naar de oogarts geweest; en hij heeft geconstateerd dat het oog ontstoken is. Waardoor het komt kon hij ook niet precies zeggen, kan meerdere dingen zijn. Ik heb in ieder geval druppels gekregen en moet vrijdag terug voor controle. Het zou dan wat beter moeten zijn.

Tot vriijdag mag ik sowieso geen lenzen dragen. Logisch, maar ook vervelend. Heb wel een reservebril die ik nu draag,
maar omdat ik er niet aan gewend is; heb ik wel een zwaar hoofd (komt ook door de zware hitte van laatste dagen). Mn oog
doet nog wel zeer en ik zie wat troebel. Willen jullie bidden dat mn oog snel herstelt en dat ik tot die tijd toch 'gewoon' kan functioneren?

Wat betreft werk gaat het wel goed. Voor het fondsenwerving project voor het huis ben ik de laatste tijd bezig om een 'prezi' presentatie te maken (prezi is een alternatief voor 'powerpoint'). Voor het eind van het jaar willen we een dvd maken met daarop een video van het huis, de prezi presentatie en info op 'papier', onder andere om aan Carlos (directeur OM Chili) mee te geven. Hij kan deze dvd's dan uitdelen aan andere directeuren van andere OM landen, zodat deze ook enthousiast worden voor het project en hun achterban zullen oproepen om het project te steunen. Verder kunnen we straks ook alles gaan vertalen in het spaans om het hier in chili te gaan gebruiken.

Het is soms lekker druk. Mijn focus is marketing en communicatie, maar ik kan gemiddeld 'slechts' 25 uur per week er aan werken. De andere tijd gaat op in kindertehuis, teamvergaderingen, en 2 keer spaanse les per week.

Waar ik van kan genieten is de contacten met chilenen hier. Ik ga regelmatig (gem. 1 x per 2 weken) naar mn chileense familie en wekelijks op zaterdag naar de jeugdgroep. Meestal gaan we na afloop nog wat samen eten / drinken, wel gezellig! Afgelopen vrijdag had ik een verjaardag van een vriendin van mn familie. Ik had al wel verwacht dat het een latertje zou worden en ja hoor; 3.45u lag ik in bed :) Het was wel erg gezellig, met karaoke (heb o.a. it's my life' van Bon Jovi gezongen, jaja) en taart om 1u 's nachts. Het gaat hier soms net even wat anders. Soms heb ik t idee dat chilenen niet kijken naar hoe laat ze de volgende dag op moeten staan en daarop de tijd afstemmen dat ze naar bed gaan - ook al moeten ze om 8.00u gaan ze nog om 4.00u naar bed! :P En voor het geval dat mensen nu bezorgd gaan worden.. ik doe dit niet hoor ;)

Komend weekend gaan we trouwens hier sinterklaas vieren met de nederlanders; en heb ik de eer om de sint zelve te presenteren. Verder hebben we lootjes getrokken; lekker heerlijk nederlands!

Tot blogs! Un abrazo para todos :)











  • 30 November 2011 - 18:41

    Janneke:

    Eey lief! Leuk; weer een berichtje! Ik ben benieuwd hoe je het vindt als 'sinterklaas'! Veel plezier

  • 30 November 2011 - 20:16

    Eveline:

    Ha die Rob,

    leuk om van je te horen! Maar niet leuk dat je zoveel hoofdpijn/migraine hebt gehad en nu ook nog oogontsteking. We bidden mee voor je herstel en dat de druppels goed zullen werken! Maaruh Prezi is leuk hè?! Wietse maakt zijn presentaties daar ook sinds een jaartje ofzo in en krijgt leuke reacties (bv. wat een leuke PowerPointPresentatie heb je toch gemaakt, hihi).
    Over hoeveel weekjes komt Janneke op bezoek?! Wietse en ik gaan over 9 weekjes naar Sander, joepie!!
    Nou joh, Gods zegen en vrede gewenst in je werk en in de contacten, èn beterschap met je oog! Lieve groeten ook van Wietse denk ik (hihi) maar die is naar een vergadering:-) Daaaaaaaag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Chili 2011-2012

Welkom op mijn weblog!

Op deze site zal ik wat verhalen schrijven en foto's plaatsen van mijn werk en leven in Chili. Ik doe in Chili vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken.

OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn.

Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en geef ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen.

Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938
Bedankt!

Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)!
Rob

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2013

Aan de voet van een nieuw avontuur

27 November 2012

Nos vemos Chile, Hola Brasil!

17 November 2012

Terug uit het zuiden - laatste voorlopige loodjes

26 September 2012

Gratis masages!

21 Augustus 2012

In Nederland
Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 40042

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: