Vakantie...! - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu Vakantie...! - Reisverslag uit , van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

Vakantie...!

Door: RobMinderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

01 Januari 2011 | ,

Allereerst allemaal natuurlijk een heel gelukkig en gezegend 2011 gewenst! Ik hoop en bid dat iedere lezer God (beter) mag leren kennen en Hem meer mag gaan ervaren in alle facetten van het leven, in goede en slechte momenten! Voor mezelf mag ik weten; "wat de toekomst brenge moge, mij geleidt des Heren hands!"

Ik heb een hele drukke, maar ook super leuke en goede week achter de rug. Het vieren van kerstmis in met mijn ‘familia chilena’ was gezellig en bijzonder. We hebben het gevierd bij de “abuelos” (opa en oma) van de familie in Santiago. Kerstnacht is hier het belangrijkste van de kerst, dus op 24 december ging ik ’s avonds met met Génesis en Estefani (m’n Chileense zusjes :) naar hun huis toe. De rest van de familie had (zoals gewoonlijk) pech met de auto en kwam 2 uur later… Ook de zussen van tía Marisol (zoals ik mn Chileense moeder noem) waren er met aanhang en kids, dus we waren met 16 mensen. ’s Avonds hadden we eerst een diner en om middernacht gingen we met de 2 kleine kinderen de straat op, om ‘Viejito Pascuero’ (kerstman) te zoeken. In de tijd dat de kinderen dan op straat zijn, hebben de volwassenen tijd om nog wat extra cadeaus van de kerstman onder de boom te leggen. De kinderen kregen echt superveel cadeaus, echt ongelooflijk. Aan de ene kant wat apart, maar aan de andere kant geeft het ook wel weer aan hoe belangrijk de familie (en dit geval de kinderen) is voor de mensen hier. Zelf heb ik ook 5 cadeaus gekregen; 2 mokken met o.a. een foto van mij en de familie erop, sokken, slippers en een souvenir. ’s Nachts hadden we nog karaoke (jooehoee!) en hebben we nog pictionary gespeeld – best lastig als je niet alle spaanse woorden kent hehe. De volgende dag hadden we nog een barbecue. Wat ik naast m’n eigen familie ook wel miste, is dat we niet naar kerk gingen 1e kerstdag (er is ook geen dienst, dus was ook niet mogelijk) – hoort er normaal toch wel bij voor m’n gevoel.

Van 26 t/m 29 december zijn we met de jongens van OM (Niklas, Jef, Marcel en ik) voor 4 dagen de bergen ingegaan. Dit was best een hele ervaring. We hebben 3 nachten in de bergen geslapen, gekookt op gasstelletjes, gezwommen in de bergriviertjes, kampvuur gemaakt om kleren te drogen, echt super relax allemaal. Toch was het ook wel erg zwaar. We hadden ieder een backpack van zo’n 20 kg en het was echt ontzettend warm (zeker boven de 30 graden). Na twee dagen zaten we ook al bijna door onze voorraad water van 8 liter p.p. heen. We hadden eigenlijk als doel om de berg ‘San Ramon’ te beklimmen (+/- 3000 m. hoog), op zo’n 20 km afstand van ons startpunt, om vanuit daar terug naar Santiago te lopen. Helaas werd ik de 2e dag niet lekker en kreeg ik in de middag last van migraine. We waren toen ongeveer op de helft van onze trip (ook al wisten we het niet exact, we hadden alleen een kompas!), en besloten we terug te keren. De volgende dag was ik gelukkig weer beter en konden we ook wat meer genieten van de omgeving, we gingen immers bergaf en dat was wel een verademing vergeleken met de eerste twee dagen. Ik raakte ook weer onder de indruk van Gods schepping – echt supervet!

Oud en nieuw hebben we met heel het OM team gevierd in Vina del Mar, een grote kustplaats (na Santiago de 2e stad van Chili) op 2 uur afstand van Santiago. En guess what.. donderdag en vrijdagochtend heb ik gesurft (golf surfen). Op donderdag hadden we les en konden we ongeveer 1 uur surfen, vrijdag zijn we met een groep ‘liefhebbers’ teruggegaan en hebben we nog 1,5 gesurft. Ik vond het echt supergaaf om te doen! De eerste dag lukte me het alleen met hulp om een ‘golf te pakken’ en op het bord te staan, de tweede dag ging het al een stuk beter en heb ik zo’n 10 keer kunnen staan. Ik wil het zeker nog wel een paar keer meer gaan doen. Omdat Yerko de eigenaar van de surfschool kent, kunnen we ook voor een goede prijs (ongeveer 12 euro) alle benodigde spullen huren voor en dag surfen. Het was ook gewoon heerlijk om lekker op het strand te zijn, met de frisse lucht en de mooie kust.

Met oudejaarsavond gingen we met z’n allen naar het strand om het vuurwerk te kijken. We hadden eten en drinken (o.a. Champagne) gekocht en hadden een gezellige avond. Het vuurwerk was echt groots en duurde wel bijna een half uur, erg mooi met de spiegeling in het water. ’s Nachts zijn we nog met een hele groep het centrum ingegaan en zijn we nog tot een uurtje of 4u naar een soort restaurant / bar geweest om wat te drinken en natuurlijk te dansen (jaja, we zijn ten slotte in Zuid-Amerika).

Groetjes en Gods Zegen!!

  • 02 Januari 2011 - 18:15

    Paul:

    Lekker bezig weer hoor...hiken, surfen, cadeautjes krijgen: volgens mij ga ik ook maar de zending in ;)

    Ik wens je een ontiegelijk uitdagend en gelukkig 2011 toe, dude.

    Mzzzzzl

  • 03 Januari 2011 - 01:18

    Sander M:

    Vette zegeningen Rob! Leuke tijd gehad zo te horen!

    Gods zegen en Zijn nabijheid voor 2011!!

  • 03 Januari 2011 - 18:30

    Wietse En Eveline:

    hoi daar! Allereerst wensen we je natuurlijk Alle Goeds toe voor dit nieuwe jaar, dat Hij merkbaar bij je zal zijn en je weg zal banen!

    Wat een leuke verslagen schrijf je! Ik geniet ervan om ze te lezen, en de foto's erbij helpen om een beeld te vormen van jou leefwereld daar in Chili. Die foto van die tent in de bergen vind ik super, wat prachtig die bergen hè! En al die surfplanken in die auto

    Groetjes en veel liefs!

  • 05 Januari 2011 - 10:43

    Lydia:

    Hey Rob,
    het is al weer te cliché en te laat om je een gelukkig en gezegend Nieuwjaar te wensen, maar bij deze toch maar even dan ;)

    Erg leuk verhaal weer, zo gaaf wat je daar allemaal nu meemaakt!
    maar die 20 kilo pp aan bepakking voor een paar dagen, hoe krijg je dat als jongens voor elkaar man, dacht dat vrouwen altijd erg waren daarin...;)?!

    ook echt grappig dat jullie nu super lekker weer hebben, beetje surfen met oud en nieuw enzo, en wij maar in de kou staan om vuurwerk te zien;)

    Xx Lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 40054

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: