Een update - waarom ik nog in Nederland ben! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu Een update - waarom ik nog in Nederland ben! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

Een update - waarom ik nog in Nederland ben!

Door: RobMinderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 September 2011 | Nederland, Eindhoven

Het leven kan soms zo anders lopen dan gepland! Als je mij een half jaar geleden had gevraagd waar ik over een half jaar zou zitten; dan had ik je geantwoord: “in Chili”! Echter, ik ben toch nog echt in Eindhoven. Speciaal voor die mensen die de afgelopen weken niet elke dag mijn facebookpagina hebben gecheckt (bestaan die mensen nog? ;), mijn nieuwsbrief van een paar weken terug hebben gemist, op vakantie zijn geweest naar mars, of wat voor reden dan ook – zal ik toch nog een keer vertellen hoe het komt dat ik nu nog in Eindhoven in plaats van Santiago ben.

In januari van dit jaar (toen ik in Chili zat) had ik besloten om mijn periode bij OM Chili met 2 jaar te verlengen. Op 20 augustus zou ik teruggaan. Echter, zoals de foto op mijn profiel wellicht al had verraden; is er liefde in het spel! Een paar weken terug had ik afgesproken met Janneke, een hele leuke meid die ik al wel een paar jaar kende (en eigenlijk ook altijd wel ‘interessant’ had gevonden). Om een lange blog kort te houden; de liefdesvonk sloeg al snel over en we wisten al vrij snel dat we serieus met elkaar verder wilden. Echter, met twee jaar Chili in het verschiet was dit niet zo’n mooi vooruitzicht. Uiteindelijk heb ik met Operatie Mobilisatie Nederland en Chili een mooi compromis kunnen sluiten; wel terug naar Chili, maar dan maar voor een termijn van 1 jaar en in plaats van eind augustus, ga ik op 4 oktober pas terug. Het spijt me dat ik niet eerder heb geblogged, dit komt ook omdat er lange tijd nog diverse onduidelijkheden waren. Inmiddels zijn deze dingen ook weer opgelost. Ik ben God echt dankbaar dat Hij alles zo mooi heeft geleid!

De afgelopen weken hebben Janneke en ik veel tijd met elkaar kunnen doorbrengen, en hebben we elkaar echt wat beter leren kennen. Ik heb hiervan echt super kunnen genieten! Nu Janneke sinds deze week weer aan het werk is (yep, life goes on), zien we elkaar alleen nog in de weekenden. Tussen de weekenden door zal het voor mij nu wat rustiger zijn. Soms vind ik het wel eens lastig om thuis te zitten. Aan de ene kant is het goed dat ik nu wat rust heb, en de tijd kan nemen om alles te verwerken e.d., maar aan de andere kant heb ik ook echt weer veel zin om ‘aan de bak te gaan’. Ik vul m’n tijd onder andere met lezen, afspreken met vrienden, wat administratieve dingen regelen, fotoboek maken en gisteren ben ik een middagje in ‘het Hemeltje’ geweest, een inloophuis voor dak –en thuislozen in Eindhoven. Een vrouw bij ons in de kerk werkt hier, en zij had mij uitgenodigd om eens langs te komen. Ik heb wel een paar mooie gesprekken gehad met een paar bezoekers; ze hebben toch allemaal hun eigen levensverhaal…

Volgende week ga ik trouwens nog op een midweek op vakantie! Mijn ouders gaan dan naar Luxemburg en ik mocht mee; een kans die ik natuurlijk niet kan laten liggen.

Willen jullie blijven bidden voor mij en ook voor Janneke. Het komende afscheid om terug te gaan naar Chili zal natuurlijk erg zwaar worden, en stappen zetten gaat altijd gepaard met geestelijke strijd. Bedankt!

Groetjes en Gods Zegen,
Rob

  • 08 September 2011 - 12:19

    John Van Riesen:

    Zal ik zeker doen, Rob!
    Geniet nog ff van je tijd in NL en laat even weten wanneer je in Eindhoven bent, dan kom ik nog es gezellig op de koffie :-)

    Bless, John


  • 08 September 2011 - 15:34

    Janneke:

    Eey; leuke blog, mooi geschreven!

  • 08 September 2011 - 16:37

    Paul:

    Echt, echt, echt, echt....ja, Rob: het is ECHT mooi zo'n liefje ;) Enjoy!

  • 08 September 2011 - 21:40

    Eveline:

    ha die Rob,

    ik vind het super fijn dat jullie 'elkaar gevonden hebben'. Wat een kado van onze Hemelse Vader! Mooi dat je samen met OM een goed compromis hebt kunnen sluiten. Geniet van al het goede dat God geeft. Veel zegen gewenst in deze voor jullie bijzondere tijd! En volgende week lekker even op vakantie! Daaaaaaaag, Eveline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 40061

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: