Op de conferentie - over muggen en snurkers - Reisverslag uit Delden, Nederland van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu Op de conferentie - over muggen en snurkers - Reisverslag uit Delden, Nederland van Rob Minderhoud - WaarBenJij.nu

Op de conferentie - over muggen en snurkers

Door: RobMinderhoud

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 September 2010 | Nederland, Delden

Hallo lieve mensen!

Bij deze even een “status-update”. Voor het geval dat jullie het vergeten waren, ik zit nog steeds in Nederland.. :) De Go-Conference loopt inmiddels al weer op z’n einde.. In de afgelopen dagen heb heb ik al zoveel beleefd, meegemaakt etc. dat ik het haast niet kan beschrijven. De eerste dagen was het net of ik een achtbaan was ingestapt. Zo veel nieuwe indrukken, mensen, informatie.. Dankzij de vele muggen en full-time snurkers op mijn kamer, mis ik 's nachts wel eens een paar uurtjes slaap, maar ik heb gelukkig nog wel genoeg energie over om door te gaan. Verder is het best raar om nog in Nederland te zijn. Omdat ik al een paar keer op dit conferentieoord ben geweest, voelt nog steeds als thuis. We hebben hier nog Nederlandse koffie, hagelslag en frikadellen (lekkerrr). Daardoor heb ik nog steeds niet echt het gevoel 'weg' te zijn.

Eén ding is zeker, het is hier kei gezellig! Zoals ik vorige keer schreef, zitten we hier bij elkaar met mensen uit de hele wereld (die allemaal weggaan met OM); Nederlanders, Zuid-afrikanen, Fransen, Zuid-Koreanen, Japanners, Papoea Nieuw Guinea-nen (of hoe je die ook noemt haha), Amerikanen en veel Duitsers. Schrik niet, maar vooral met die laatste groep is het erg gezellig (lekker over en weer elkaar pesten bv.). Serieus, het is heel bijzonder hoe iedereen met elkaar omgaat; helpt waar nodig, met elkaar bidt etc.

Het programma op de conferentie is heel gevarieerd. We hebben sessies met verschillende groepen, bv. met alle mensen die naar latijns amerika gaan, in kleine groepen (bv. 5 mensen) en met alle deelnemers samen. Er is een goede balans tussen serieus en lol, en tussen programma en vrije tijd. Een voorbeeld van een sessie is een simulatie van hoe het is om naar een voor een zendeling moeilijk bereikbaar land te gaan. Alle verschillende 'stadia' moesten we doorgaan, van het kopen van een visum en vliegticket (waarbij we uiteraard problemen hadden om deze te krijgen), bagagecontrole en emigratie dienst (bijbels moest je inleveren!), tot het ontmoeten van de 'lokale bevolking'(verstond echt geen klap van wat ze zeiden). Natuurlijk was het allemaal spel, maar de emoties (verwarring, frustratie, spanning) die er bij komen kijken waren wel echt. Afgelopen zaterdag bij de open dag zijn Carel en Mieke Harks, Peter, Sophie en, als leuke verrassing, Pieter en Helga nog hier langs geweest. Heel gezellig en leuk om ze wat te kunnen laten ervaren van wat ik hier meemaak.

Geestelijk gezien gaat het ook goed met me. God is me echt aan het vormen. Ik heb gemerkt dat ik als God echt wil volgen, sommige zaken moet loslaten en leren Hem te vertrouwen. Wellicht dat ik hier later nog wel meer over zal delen. Het is heel bemoedigend om van veel verschillende mensen te horen hoe God in hun leven werkt, heb al veel bijzondere verhalen gehoord!

Aanstaande zaterdag 4 september is de conferentie afgelopen en vlieg ik om 18u van Amsterdam (via Parijs) naar Santiago! Als het goed is zal ik 7.30u lokale tijd in Santiago aankomen. Heb er zin in!

Groetjes, tot schrijfs en Gods Zegen!

  • 03 September 2010 - 13:37

    Pa En Ma:

    Lieve Rob,

    Gisteravond heb ik je nog even gesproken. Fijn te horen dat je op de conferentie een geweldige tijd hebt. Morgenochtend zullen we jou nog even bellen, voordat je de echte reis gaat maken.Liefs pa en ma

  • 03 September 2010 - 14:40

    Sitie:

    He rob,
    echt supergaaf dat je dit gaat doen!
    Heel veel zegen tijdens je reis en hou ons op de hoogte!
    Heb je nog een speciale nieuwsbrief naast deze website?

  • 03 September 2010 - 15:54

    Martijn H.:

    Hi kerel, goede vlucht morgen en succes met de eerste stappen in Santiago!

  • 03 September 2010 - 22:00

    John:

    He Rob!
    Thanks voor het delen van je blog.

    God zegene je!

    Be a faithful servant, make a difference ;-)

  • 06 September 2010 - 17:14

    Pa En Ma:

    Lieve Rob we zijn dankbaar dat je goed bent aangekomen in Chili.
    We wensen jou daar een hele goede tijd toe. Tot mails,skype of sms.

    Gods Zegen en sterkte voor de komende tijd.

    Liefs pa en ma

  • 06 September 2010 - 18:20

    Manon:

    Robby je bent er nu echt...Woh wat zal je veel gaan beleven zeg. In ieder geval goed te lezen dat de conferentie zo opbouwend was! Geniet van alles om je heen en heel veel zegen. We zullen je hier missen!
    Groetjes R&M

  • 06 September 2010 - 23:43

    Rob:

    Bedankt voor alle reacties! :)

    P.S. Sitie, als je een mailtje stuurt naar sophievenhuizen@hotmail.com, dan ontvang je ook de nieuwsbrief!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Welkom op mijn weblog! Op deze site schrijf ik verhalen en plaats ik foto's van mijn werk en leven in Santiago, Chili. Ik doe hier vrijwilligerswerk voor Operatie Mobilisatie (OM), een christelijke zendings-organisatie die zich ten doel heeft gesteld om kerken te mobiliseren mensen uit te zenden om zo in alle landen ter wereld het goede nieuws van Jezus Christus bekend te maken. OM Chili heeft in Santiago daarnaast praktische ministries. We werken met kinderen in twee verschillende kindertehuizen en onder mensen die op straat leven. Met de kinderen in de kindertehuizen delen we de liefde van God voor hen door middel van bijbelprogramma's, drama's, liedjes zingen, voetballen of simpelweg tijd met hen te besteden en er voor hen te zijn. Zelf ben ik nu 2 jaar in Chili en werk ik momenteel voornamelijk op de afdeling marketing & communicatie. Ik heb zelf marketing management gestudeerd in Nederland en kan dit nu toepassen voor OM. Daarnaast ga ik 1 a 2 keer per week naar een kindertehuis, geef ik bijbelstudies binnen OM Chile en houd ik presentaties in kerken. Het is heerlijk God te mogen dienen door andere mensen praktisch te mogen helpen! Voor mijn werk ontvang ik geen salaris en ben ik afhankelijk van giften. Als u mij zou willen ondersteunen, kan dat via Operatie Mobilisatie Nederland, t.a.v. Rob Minderhoud, rekeningnummer bank: 11.42.32.938 Bedankt! Groetjes & Dios te bendiga (Gods Zegen)! Rob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 40059

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 01 Oktober 2012

Avonturen in Nederland

04 Oktober 2011 - 30 September 2012

Chili 2011-2012

04 September 2010 - 01 Juni 2011

In Santiago de Chile! (2010-2011)

24 Augustus 2010 - 04 September 2010

Voorbereidingsconferentie in Ambt-Delden (2010)

Landen bezocht: